Villkor

FÖRETAGSINFORMATION
Strömnäsgården
Havsträsk 102
961 98 Boden
Magnus: 070-342 98 78
Åsa 072-203 43 88
Org: 8208088966
Godkänd för F-skatt
Kontakt

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto-och fraktkostnader.

FÖRSÄLJNINGS-OCH LEVERANSVILLKOR

Leverans
Leverans sker enligt det leveransalternativ kunden valt, eller enligt överenskommelse. Kunden ansvarar för att meddela vid vilket utlämningstillfälle kunden vill ha sin vara levererad. Det räcker inte att skriva detta i meddelanderutan vid beställning, utan detta ska meddelas i aktuellt leveransinlägg på facebook. Vi kan nämligen inte se meddelanden om vi inte går in i varje enskild beställning och tittar. Du hittar REKO Rutt 616 Luleå – Boden här. Du hittar REKO-ring Piteå här. Du hittar REKO-ring upp till Gällivare här. För äggsvängen och andra leveranser så hittar du Strömnäsgårdens facebook-sida här.

Frakt
Strömnäsgården sköter frakten fritt från avgifter till de i kassan angivna ställena efter överenskommelse med kunden. Avgifter och kostnader för frakt anordnad med extern leverantör betalas i sin helhet av kunden.

Outlösta paket
Ej hämtade varor vid en överenskommen leverans kan därefter uthämtas på gården. Färskvaror som t ex ägg skall hämtas inom en vecka. Görs ej detta tillfaller varan gården. Ingen återbetalning sker. Frysta varor bör hämtas snarast men skall hämtas inom 30 dagar. Görs ej detta tillfaller varan gården. Ingen återbetalning sker.

Betalning
Varor med fast pris betalas i sin helhet i kassan med valt betalningsalternativ. För varor med kilopris betalas en förbokningsavgift. Eventuell mellanskillnad betalas vid varans leverans. Du kan välja att i kassan betala med kort eller Swish. Eventuell mellanskillnad vid leverans betalas med Swish.

Personupplysningar
Strömnäsgården behandlar persondata i enlighet med GDPR. Du kan när som helst välja att ta bort dina uppgifter. Senast tre år efter din senaste kontakt med oss så tar vi bort dina uppgifter. Uppgifterna sparas för att kunna utreda ev reklamationer och för bokföring.

Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Swish eller Stripe. Stripe är en säker elektronisk betalningslösning för kortbetalningar. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk och krypteras via SLS/TSL.

Säkerhet
Hela sidan är krypterad med SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet (markeras ofta med ett låst hänglås) så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas.

RUTINER FÖR RETURER AV VAROR

Avbeställning
Om du önskar att avbeställa en vara måste du kontakta oss innan den levereras. Enklast så svarar du på din orderbekräftelse så får vi den information vi behöver.

Reklamation
Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela oss skriftligen eller muntligen om felet. Vi kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och ej förstörd eller skadad och i nyskick så att det går att sälja till en annan kund utan prisavdrag. Observera att frysta varor ska ha bibehållen kylkedja för att kunna säljas till ny kund. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Outlösta varor som går i retur räknas inte som ångerrätt. Kontakta oss om du vill ångra ett köp

Returfrakten
Returer sker på din egen bekostnad förutom i de fall vi skickat dig fel eller en felaktig vara. Innan du returnerar en ångrad/defekt/fellevererad vara bör du kontakta oss. Returen skickas till en speciell adress. Svara på din ordrebekräftelse så hjälper vi dig!

Force majeure
Strömnäsgården ska vara befriad från skadestånd och andra påföljder om fullgörandet av visst åtagande förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som Strömnäsgården inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Exempel på befriande omständigheter är krigshändelse, naturkatastrof, arbetskonflikt, bojkott, blockad, blixtnedslag, eldsvåda, sabotage, myndighetsbestämmande/myndighetsutövande eller annan offentlig reglering eller ny lagstiftning, problem med posthantering, allmän knapphet på transporter, varor eller annan liknande omständighet, samt olyckshändelse av större omfattning.